פרוטוקול ועדת ביקורת 21.9.2019
אסמכתא: | 7/19 |
נוכחים : | אמנון טלר, יואל סליגסון, אייל אביעוז |
חסרים: | אילן זטלר, רועי שיין |
תאריך פרסום: | 08/12/2019 15:33 |
עדכון אחרון: | 30/05/2020 06:51 |
תוכן:
פרוטוקול ועדת ביקורת 21.9.2019
חברי ועדה נוכחים בפגישה: אמנון טלר, יואל סליגסון, אייל אביעוז
סדר יום:
- עדכון התקדמות
- דו"ח סיפוח-טיפוח
- עדכון פנייה פרטית מחברי אגודה
- תפקיד ועדת ביקורת אל מול פניות תושבים
סעיף 1: עדכון התקדמות
יואל סליגסון מדווח כי אין עדיין התקדמות משמעותית עם ביקורת ועדת חינוך ויש לתאם פגישה עם יו"ר הועדה. הועלה נושא יחסי הגומלין בין הועדה לבין ההנהלה.
במהלך הביקורת עלו בעיות באופן התנהלות מנוף אל מול תקנון מנוף. רבות מהבעיות נובעות מכך שהתקנון ישן ואינו מתאים. אך הוא עדיין הנוהל המחייב ולכן נדרשים שיוניי תקנון. מחשבה על הקמת ועדה אד-הוק המורכבת מיושבי ראש בעבר אשר מכירים את אופן התנהלות מנוף בשוטף ויוכלו לעלות על פערים ביישום כמו גם על פתרונות אפשריים.
מעבר על נקודות להעלאה בפגשיה עם ההנהלה ב-24.9 עקב פנייה פרטית מחבר אגודה (המשך מפרוטוקול 27.7.19).
סעיף 2: דו"ח סיפוח-טיפוח
הצגת הדו"ח הסופי. הערות אחרונות לפני פרסום והגשה להנהלה.
סעיף 3: עדכון פנייה פרטית מחבר אגודה
נעשתה פנייה פרטית מחברי אגודה. הנושא אינו בסמכות ועדת ביקורת, והומלץ לפנות להנהלה אך כן ישנה חשיבות לפנייה. הועדה העלתה בפני הועדה הרלוונטית את השגותיה לגבי המצב.
סעיף 4: תפקיד ועדת ביקורת אל מול פניות תושבים
מתי תפקידה של ועדת ביקורת להתערב בפניות תושבים?
באופן כללי, ועדת ביקורת צריכה להתמקד בתהליכים ובביקורת לאחר מעשה.
במקרים בהם אין מענה ממזכיר/הנהלה, או שנגמר הטיפול אך הוא אינו לשביעות רצונו של חבר/ת האגודה, אז מקומה של ועדת ביקורת להתערב. יחד עם זאת, ועדת ביקורת אינה בודקת את מהות ההחלטה, אלא את אופן קבלתה ותקינותה החוקית והתקנונית.
אם ועדת ביקורת רואה כי קיימים בעיות חוקיות/תקנוניות גם במקרים אשר עדיין פעילים ובטיפולה של ההנהלה, ועדת ביקורת תיפגש עם ההנהלה על מנת להביא לתשומת ליבה את הבעיות הרלוונטיות. לאחר סיום הטיפול בפנייה, ועדת ביקורת תחווה דעתה על אופן הטיפול והאם הבעיות הפוטנציאליות טופלו במידה ואכן היו קיימות.